مجله اینترنتی باران

ساخت وبلاگ

طراحی و اجرای استخر

با توجه به ایجاد نوع جدید از نیازهای زندگی شهری،  استفاده از استخر در ویلا و یا حتی آپارتمان ها معمول شده است. همچنین تقاضا برای ایجاد استخر در محیط ویلا، حیاط،، آپارتمان  افزایش یافته است. طراحی و اجرای استخر شیوه های گوناگونی دارد. استفاده از انواع متریال، استفاده از استخر های سرپوشیده باعث شده تا انواع طراحی ها نیز برای استخر گسترش پیدا کند. در این بخش به معرفی چند نوع استخر میپردازم و طراحی و اجرای  استخر را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی و اجرای استخر

انواع استخر

طراحی و اجرای استخر را به چند دسته مختلف تقسیم میکنیم. این دسته بندی از نظر نوع طراحی میتواند بررسی مناسبی باشد و اطلاعات فیدی را در اختیار ما قرار دهد.

  • استخر روباز
  • استخر سرپوشیده
  • استخر بتونی
  • استخر آماده
  • استخر و جکوزی

استخر روباز

استخر های روباز خارج از نوع سازه ای که دارند. میتوانند طراحی و اجرای متفاوتی دشته باشند. این استخر ها در محیط حیاط و یا باغ ایجاد می شوند. گرچه این استخر ها نیز عایق بندی می شوند اما اهمیت عایق بندی این استخر ها کمتر از انواع دیگر ان است. در استخر های روباز میتوانید از عایق بندی ساده تری استفاده کنید. این استخر ها در صورت نشت جزئی خسارات کمتری به سازه میرسانند. بهتر است بیشترین هزینه در بخش تصفیه آب، رنگ آمیزی و ظاهر این استخر ها انجام شود. در معرض افتاب بودن این استخر ها موجب ان میشود که استحلاک بیشتری حاصل شود.

استخر سرپوشیده

استخر های سرپوشیده نیاز به بستر سازی قوی دارند. به دلیل ایجاد سازه در اطراف استخر بخش عمده توجه را سازه اطراف و عایق بندی آن باید داشت. استخر های سرپوشیده در مواردی که داخل ویلاها ساخته می شوند. عایق بندی صد درصدی نیاز دارند. این عایق بندی در بسیاری از موارد شامل دو لایه جدا از هم می باشد. در استخر های سر پوشیده آلودگی محیطی کمتر وارد استخر می شود. البته همه استخر ها نیاز به تصفیه اب دارند اما برای این نئع از استخر ها میتوان تصفیه اب ساده تری را استفاده کرد.

استخر بتونی

استخر های بتونی ساده ترین و ارزانترین متریال را استفاده میکنند. در این استخر ها از در دسترس ترین متریال استفاده می شود. در مرحله نخست برای این سازه ها زیر سازی انجام میشود. در مرحله بعدی عایق بندی  استخر قرار میگیرد. در بسیاری از موارد عایق بندی از ترکیب قیر استفاده میشود که ارزانترین نوع عایق بندی است.  استخر های بتونی برای محیط های باز مناسب هستند.

 

استخر های آماده

این استخر ها از طراحی های متفاوتی استفاده میکنند. معمولا برای استخر های اماده که در داخل زمین قرار داده می شوند نوعی از فایبر گلاس استفاده میشود. این فایبر گلاس ها عایق صد در صد دارند و در کارخانه مورد ارزیابی قرار میگیرند و بررسی می شوند. نوعی از استخر های اماده پرتابل نیز وجود دارد که در سایزهای کوچک و بزرگ  طراحی و اماده سازی میشوند. این استخر ها مناسب روی زمین و فضای باز هستند. بسیاری موارد مشاهده شده است که آب این استخرها به صورت ناگهانی با واژگون شده استخر به محیط  نفوذ کرده است. این استخر ها مناسب فضای باز هستند.

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید اینترنتی گل و گیاه

طراحی روف گاردن

مجله اینترنتی باران...
ما را در سایت مجله اینترنتی باران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : baran barankavyani بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت: 3:22